YouTube chce nalákať influencerov na svoj nový kanál. Hádajte, čím ich plánuje motivovať
23.05.2021 | YouTube Shorst | Milan Cigánik
V priebehu osemnástich mesiacov sa spoločnosť YouTube rozhodla vyplatiť až 100 miliónov dolárov influencerom, ktorí budú uverejňovať svoje videá na YouTube Shorts.
Spoločnosť chce konkurovať spoločnosti TikTok a získať ich užívateľov na svoju platformu.
Čo je YouTube Shorts?
Prostredníctvom danej služby sa influenceri môžu spojiť so svojím publikom cez aplikáciu YouTube, k čomu im postačí iba smartfón s videokamerou. YouTube Shorts je nástroj na tvorbu krátkych, zábavných videí pre všetkých, ktorí ich natáčajú len pomocou mobilných telefónov. Ide o príspevky s dĺžkou do 60 sekúnd, pričom aplikácia umožňuje aj spájanie viacerých videoklipov do jedného. Do každého z nich je možné vkladať hudbu, zvuk, pridávať text, zrýchliť či spomaliť nahrávanie, prípadne spustiť časovač, keď sa má nahrávanie automaticky zastaviť.
Shorts buduje vlastné základy v troch oblastiach. Tou prvou je tvorba – jej cieľom je zabezpečiť, aby vytváranie krátkych videí bolo jednoduché a zábavné. Druhou oblasťou je byť objavený – zámerom je, aby sa komunita tvorcov videí neustále rozrastala. Treťou bude sledovanie - umožní jednoduché vertikálne posúvanie z jedného videa na druhé a objavovanie ďalších podobných krátkych príspevkov. Má taktiež uľahčiť začiatok ich sledovania.
Fond na prerozdelenie peňazí
Videá, ktoré dosiahnu najväčší počet videní, dostanú financie, prerozdelené z fondu YouTube Shorts. Práve tento fond bude prvým účinným krokom k budovaniu modelu speňaženia krátkych videí. Autori nemôžu zarábať na výnosoch z reklám, ktoré sa prehrávajú v prehrávači Shorts. Preto bol vytvorený fond, a ten ich má odmeňovať za vložené príspevky. Fond im pomôže speňažiť videá počas toho, ako budú testovať reklamy a vyvíjať nové riešenia speňažovania videí.
Len pre porovnanie, spoločnosť TikTok uviedla, že v nasledujúcich troch rokoch minie zo svojho Tvorcovského fondu viac než 2 miliardy dolárov. Snap zas rozdelí používateľom, ktorí uverejnia príspevok v kanáli Spotlight, až milión dolárov denne. O zriadení vlastného fondu uvažuje i Facebook.
Zarábanie na videách
Influenceri pomáhajú prilákať na online platformy svojich sledovateľov. Na tých následne pôsobia spoločnosti, ktoré sú prostredníctvom reklám schopné zarábať obrovské peniaze. Dlhé roky nechávali sociálne siete na samotných tvorcoch videí, aby prišli na najlepší spôsob zarábania. Zmenu priniesla až spoločnosť TikTok. V reakcii na to sa konkurencia snaží pridať funkcie a programy, akým je napríklad Fond YouTube Shorts.