Vianočný večierok online? Tento rok sa kreativite medze nekladú

Vianočný večierok online? Tento rok sa kreativite medze nekladú

16.12.2020 | Vianočné večierky online | Milan Cigánik

Tak ako všetko ostatné, aj firemné, vianočné večierky budú tento rok v porovnaní s minulosťou vyzerať úplne odlišne. 

Napriek ťažkostiam, ktoré postihli mnohé firmy v priebehu roka, podaktorí zamestnávatelia chcú stále ukázať svojim zamestnancom, ako vysoko si ich cenia. Naplánovanie video konferencie s názvom „Vianočný večierok" zrejme nie je to pravé orechové, podaktoré spoločnosti preto začínajú byť pri ich organizovaní čoraz kreatívnejšie.

Celodenný večierok

Spoločnosť PayPal si kladie otázku, prečo by mal byť firemný večierok obmedzený iba na určitý čas, keď môže trvať aj dlhšie než jeden deň. Firma preto organizuje celosvetovú, 29-hodinovú virtuálnu párty, kde zamestnanci môžu prísť, kedykoľvek budú chcieť. Časový harmonogram je rozdelený do ôsmich sekcií. Počas nich sú vedúci z rôznych kancelárií po celom svete zodpovední za organizáciu virtuálnej zábavy v stanovenom časovom úseku. Online večierok sa začne cirkusovým predstavením, workshopmi s kultúrnymi vystúpeniami a umením.

Skupinová aktivita

V minulom roku poskytovateľ účtovného softvéru v oblasti finančných technológií Tipalti usporiadal vianočný večierok pre zamestnancov a ich partnerov, obohatený o večeru formou bufetu, po nej potom nasledoval bowling. Spoločnosť chce aj naďalej preukázať zamestnancom svoju úctu a dôveru. Vedenie zvažovalo, že zaplatia každému večeru a jesť budú spoločne, hoc virtuálne. Napokon sa zhodli na tom, že takáto večera nebude poskytovať medzi členmi tímu dostatok interakcie. Preto zorganizujú pre zamestnancov virtuálnu akciu zameranú na miešanie drinkov. Každý zamestnanec bude mať možnosť oboznámiť sa s prípravou miešaných nápojov z pohodlia domova a vyskúša si miešanie koktejlov pod vedením profesionálneho barmana. V miestnosti online aplikácie Zoom budú môcť komunikovať prostredníctvom jej viacerých funkcií.

Tajný Ježiško

Marketingový tím spoločnosti Quotient pre digitálne médiá a propagáciu sa snaží dať sviatočným oslavám vo vlastnej réžii osobnejší ráz. Členovia 37-členného tímu sa môžu zúčastniť akcie Tajný Ježiško, kde si medzi sebou vymenia darčeky v limite do 25 dolárov. Tieto dary posielajú kolegom priamo domov. Ak sa chcete vyhnúť obligátnym darčekom typu sviečky či mydlá do kúpeľa, pracovníci môžu uviesť svoje záľuby a záujmy v zdieľanej tabuľke, aby sa ostatní lepšie trafili do vhodného darčeka. Spoločnosť Kumospace tiež zašle súpravu na miešanie nápojov počas ich virtuálneho večierku v online platforme, ktorá umožňuje viacero konverzácií na tom istom mieste v rovnakom čase. Party by mala zahŕňať aj malú súťaž. Pozostávať bude z osobných príbehov členov tímu, ako sú ich skryté talenty, svojrázne historky i zábavné fakty, o ktoré sa chcú podeliť. Takto sa nielen zabavia, ale spoznajú novú stránku svojich kolegov, o ktorej doposiaľ netušili.

Rozširovanie radosti

Koncoročné stretnutia vo firme Natalist sa stanú oveľa slávnostnejšími. Uvedenie produktov na plodnosť a tehotenstvo na trh bude prebiehať počas ich každodenného virtuálneho stretnutia po dobu dvanásť dní. To má zahŕňať krátku hru - napríklad hlavolam alebo hádanku, pričom víťaz získa aj malú pozornosť. Posledný deň sa zamestnanci naobedujú prakticky počas hrania hier a miešania nealkoholického drinku. Kolegovia si pripravia svoj obľúbený nápoj a môžu zdieľať jeho recept.