Sociálne médiá prejdú veľkými zmenami. Čo nás čaká budúci rok?
19.12.2021 | Sociálne médiá v nasledujúcom roku | Iveta Hricková
Prezentácia na sociálnych sieťach je pre firmy veľmi dôležitá. Väčšina z nich zamestnáva človeka a niekedy dokonca celé oddelenia, ktorých úlohou je vylepšovať firemný imidž a zvyšovať predaj pri budovaní silnej značky.
Už teraz by sa preto mali pripraviť na zmeny, ktoré prídu s novým rokom, a čo najrýchlejšie na ne zareagovať.
TikTok sa stane najsilnejšou sociálnou sieťou
Kedysi bol na internete veľkým hitom Facebook. Potom sa nečakanej popularite tešil Instagram, ale i ten ide postupne do úzadia. Aktuálne je na vzostupe TikTok. Ten dokáže pomocou video obsahu lepšie odprezentovať hlavné myšlienky spoločností, ktoré majú na ňom účty. Momentálne je TikTok siedmou najpoužívanejšou sociálnou sieťou s jednou miliardou užívateľov. Odborníci predpokladajú, že s klesajúcou popularitou Facebooku sa väčšina z nich presunie práve na danú platformu.
Investujte viac do reklamy na menších sieťach
Pracovníci niektorých marketingových oddelení sú presvedčení, že ak chce byť firma úspešná, musí investovať do propagácie na Facebooku a Instagrame. To je pochopiteľná reakcia, keďže tieto dve sociálne siete stále patria k najpopulárnejším. Rovnako však zmýšľajú aj stovky iných spoločností, takže ich reklama iba zapadne v dave. Mali by ju presmerovať na menšie siete, akými sú Twitter či TikTok, kde je väčšia šanca, že ich príspevky ostanú neprevalcované reklamou veľkých spoločností a ľudia skôr zareagujú na ich ponuku.
Nakupovanie priamo cez sociálne siete
Novým trendom vo využívaní sociálnych sieti je priamy predaj tovarov a služieb. Klienti si cez výstavnú galériu jednoducho pridajú do košíka všetko, o čo majú záujem, a vďaka tomu sa výrazne skráti čas ich nákupu. Čas je v dnešnej uponáhľanej dobe pre všetkých vzácnou komoditou, preto by sa aj predajcovia mali zamerať na to, aby v maximálnej miere zjednodušili prístup k ponúkaným produktom.
Zabudnite na dlhé videá
Pre potenciálnych zákazníkov býva občas únavné sledovať dlhé, nič nehovoriace videá. Pokiaľ reklama skutočne nemá obsah, ktorý by udržal pozornosť užívateľa dlhší čas, firma by sa do nej nemala púšťať. Výsledky viacerých prieskumov totiž dokázali, že až 60% reklamných videí, uverejnených na internete v roku 2020, bolo kratších než dve minúty. Propagačné videá by mali byť výstižné, rýchlo predstaviť hlavné myšlienky a zaujať i vizuálnou stránkou.
Do popredia sa dostanú kreatívni ľudia
Odborníci upozorňujú, že éra influencerov sa môže čoskoro skončiť. Miesto nich prichádzajú na scénu ľudia, ktorí nemusia mať až toľko sledovateľov, no sú v niečom výnimoční. Napríklad skvele varia, vyrábajú zaujímavé predmety, prípadne navrhujú a zároveň vedia ušiť pekné, módne kúsky oblečenia. Pri prezentovaní produktov sú uveriteľnejší a najmä, dokážu osloviť presne cielenú skupinu zákazníkov.
Musíte platiť viac za reklamu na sociálnych sieťach
Atraktivita vysielania reklám v televízii, rozhlase či inzercie v tlači upadá. To je dôvod, prečo by firmy mali presúvať väčšiu časť výdavkov na reklamu na sociálne siete. Potenciálni zákazníci si ju všimnú skôr v porovnaní s prezeraním množstva webových stránok. Firmy tak už dnes hľadajú online priestor pre reklamy, ktorý im prinesie čo možno najvyššie zisky.
Zamerajte sa na audio príspevky
V ostatných rokoch si veľkú popularitu získavajú podcasty. Ľudia si ich vedia vypočuť popri práci či počas cestovania, nemusia sledovať obrazovku. Vďaka nim sa výrazne zvýšil záujem o audio materiály. To je dôvod, prečo podaktoré firmy menia vlastnú stratégiu na sociálnych sieťach a zdieľajú viac príspevkov s reklamným obsahom prostredníctvom statusov. Táto stratégia prináša svoje ovocie v podobe zvýšeného záujmu zo strany kupujúcich.