Reštaurácie našli nový zdroj príjmov – začali predávať vlastné suveníry
25.02.2021 | Reštaurácie a suveníry | Iveta Hricková
S otváraním reštaurácií to v najbližších týždňoch nevyzerá ružovo. Pandemická situácia nie je dobrá nikde vo svete, preto sa majitelia podnikov snažia byť vynaliezaví a prichádzajú s novými nápadmi, ako prežiť.
Okrem donáškovej služby sú to najnovšie suveníry, ktoré si môžu zakúpiť verní zákazníci.
Dizajnové kúsky od vašej reštaurácie
Jedlo na donášku nedokáže vyprodukovať také tržby, ako keď sú hostia priamo v prevádzke a objednajú si toho podstatne viac. Preto obmedzené otvorenie tohto typu nepokrýva náklady reštaurácií a tie sa pohybujú na pokraji krachu. Viacero anglických podnikov tak prišlo so skvelým nápadom, ako zachrániť svoj biznis. Popri chutnom jedle si odteraz môžu ich zákazníci objednať aj rôzne suveníry. Tie robia reklamu danému podniku. Na výber majú z tričiek, hrnčekov či štýlových doplnkov. Náklady na výrobu nie sú obzvlášť veľké, navyše všetok tovar môžu predávať i v prípade uvoľnenia opatrení, takže nejdú do rizika a neprídu o vložené investície. Tento trend sa rozmohol v okolí Liverpoolu, odkiaľ sa dostal do zvyšku krajiny.
Dominujú logá, ale tiež vtipné texty
Na podobné suveníry sme boli zvyknutí najmä u väčších reťazcov. Obdobné propagačné materiály predávala napríklad sieť Hard Rock Café. Teraz v myšlienke pokračujú i menšie reštaurácie, ktoré si môžu dovoliť viac experimentovať. Na suveníroch často vyniká ich logo, no tento priestor využívajú aj na ich šikovnú a vtipnú prezentáciu. Nechýbajú trefné slogany, ktoré odkazujú na ich štýl gastronómie, respektíve na konkrétne jedinečnosti daného podniku. Vyrobili aj tričká, na ktorých sa vyníma nádoba s drobnými a bankovkami. Tie slúžia ako sprepitné pre personál.
Reakcia zákazníkov bola skvelá
Mnoho klientov privítalo takéto novinky s nadšením. Veď môžu prispieť k záchrane ich obľúbených podnikov, aby sa po skončení pandémie mali možnosť niekam vrátiť a posedieť si vo svojej obľúbenej reštaurácii. Mnohí využili túto príležitosť a zakúpili si hneď niekoľko suvenírov. Pre majiteľov podnikov, ako i personál z oblasti gastronómie, to bolo nádherné gesto. Práve vďaka takémuto predaju sa im podarí nazbierať peniaze na ďalšie fungovanie, aby prečkali obdobie do konca pandémie.
Veľa podnikov to už nezvláda
Aj slovenskí podnikatelia z oblasti hotelierstva a gastronómie už dlhodobo upozorňujú na fakt, že to pri aktuálnom nastavení pravidiel nezvládnu a mnohým podnikom hrozí krach. Každý z nich sa snaží prísť s nápadom, aby mohli aspoň nejakým spôsobom pokryť náklady a nezostali v mínuse. V hoteloch napríklad premenili izby na kancelárie pre home office, rovnako prispôsobili aj separé kútiky podaktorých reštaurácií, ponúkajú špeciálne menu, ktoré si môžete odniesť so sebou domov alebo predávajú poukazy s možnosťou ich využitia neskôr po zlepšení podmienok.