Negatívny dopad pandémie. Heineken prepustí 8000 ľudí

Negatívny dopad pandémie. Heineken prepustí 8000 ľudí

05.03.2021 | Pivovar Heineken | Iveta Hricková

Zatvorenie barov a reštaurácií pre šíriacu sa pandémiu koronavírusu spôsobilo veľké straty aj pivovarom a vinárom. Záujem odberateľov o ich produkty výrazne klesol, v dôsledku čoho sa väčšina z nich dostala do existenčných problémov.

Jedna z najväčších spoločností vyrábajúcich pivo preto oznámila veľké prepúšťanie.

Prepustia niekoľko tisíc zamestnancov

Holandský pivovar Heineken je druhým najväčším pivovarom na svete. Združuje niekoľko výrobných závodov v rôznych krajinách, pričom jednu z pobočiek má aj na Slovensku. Výrazný pokles tržieb v baroch a reštauráciách zasiahol aj túto filiálku. Zatiaľ čo v lete sa tržby pomaly dostávali do normálu, na jeseň opäť došlo k ich výraznému poklesu. Situácia sa nezlepšila ani pred Vianocami - príjmy z predaja boli najnižšie za posledné roky. Vedenie spoločnosti preto muselo pristúpiť k prijatiu nepopulárnych opatrení, ktoré sa dotknú väčšiny pobočiek. Holandská centrála plánuje prepustiť takmer 8000 zamestnancov. Spoločnosť nateraz nešpecifikovala, v ktorých krajinách bude prepúšťať a ani to, či budú prepúšťaním viac postihnuté pracovné miesta vo výrobe alebo v administratíve.

Chcú ušetriť dve miliardy

Spoločnosť Heineken plánuje v nasledujúcich mesiacoch výrazne zoškrtať svoj rozpočet. Úsporné opatrenia by im mali ušetriť viac ako dve miliardy eur. Len prepustenie nadbytočných pracovníkov vynesie približne 350 miliónov eur. Okrem toho plánujú znížiť náklady na výrobu a prevádzku závodov. Nepriaznivá finančná situácia núti vedenie spoločnosti hľadať riešenia, ktoré zefektívnia proces výroby a prinesú ďalšie úspory.

Zbytočné investície do marketingu

Pivovar Heineken utrpel v minulom roku straty, spôsobené uzatvorením reštaurácií a barov, ktoré odhaduje na 200 miliónov eur. Okrem toho klesol predaj v obchodoch a problémy spoločnosti spôsobila aj veľká reklamná kampaň, do ktorej krátko pred vypuknutím pandémie koronavírusu firma investovala viac ako miliardu eur. Cieľom kampane bola propagácia firemných výrobných značiek v jednotlivých krajinách, avšak daná investícia sa jej ani v najmenšom nevrátila.

Najväčšie straty utrpeli v Južnej Amerike

Celkovú stratu spoločnosti negatívne ovplyvnil najmä vývoj pandémie v Južnej Amerike. Trhy v Mexiku a Brazílii totiž predstavujú najväčší podiel na zisku. Lenže práve v Brazílii bola situácia mimoriadne zlá a ľudia výrazne obmedzili návštevy podnikov i nákup alkoholu. Známy výrobca piva predpokladá, že k miernemu zlepšeniu by mohlo dôjsť už v priebehu druhého polroka 2021. Verí, že v nasledujúcich mesiacoch sa trh s alkoholickými nápojmi pomaly vráti na úroveň pred vypuknutím pandémie.