Módny dom Chanel tvrdo zabojoval o zákazníkov. Ich trik nemá vo svete módy obdoby
18.12.2020 | Chanel neprestáva prekvapovať | Iveta Hricková
Tržby v tomto roku klesli takmer vo všetkých sektoroch. Ľudia začali kvôli kríze šetriť a najviac sa to odrazilo na odopieraní si pôžitkov.
Luxusné módne značky tak museli zapojiť kreativitu a o pozornosť existujúcich i potenciálnych klientov bojujú často zaujímavým spôsobom.
Jediný pozvaný hosť
Počas jesene sme mali, rovnako ako každý rok, vidieť predstavenie nových kolekcií luxusných módnych značiek. Avšak, zhoršujúca sa situácia, súvisiaca so šírením koronavírusu, opäť obmedzila život v mnohých krajinách. Kvôli tomu viaceré z nich zrušili plány a nápady s novými prehliadkami odsunuli až na budúci rok. Chanel sa však rozhodol ísť vlastnou cestou. Pôvodne mali v pláne pozvať na predstavenie nových modelov až 200 hostí. Po zákaze združovania sa to domysleli vskutku originálnym spôsobom. Prehliadku zorganizovali podľa pôvodného zámeru, no v publiku sa ocitol iba jediný pozvaný človek. Ním bola herečka Kristen Stewart, ktorá je jednou z tvárí módnej značky. Známa kráska svojimi hlasnými prejavmi nadšenia nahradila desiatky ďalších hostí, takže modelky na móle nemali pocit, že im pri práci niečo chýba.
Odmietli šetriť
Francúzska módna značka plánovala predviesť veľkú šou so všetkým, čo k tomu patrí. Celé podujatie usporiadatelia zorganizovali podľa pôvodných plánov. Luxusné modely predviedli v záhrade a v interiéri nádherného zámku Chenonceau, ktorý má 60 metrov dlhú, bálovú miestnosť ako stvorenú pre daný typ podujatí. Na francúzsky vidiek prišlo okrem Kristen Stewart ešte 300 ľudí, ktorí sa v zákulisí starali o chod prehliadky, a jedna fotografka. Tá mala za úlohu čo najlepšie zachytiť atmosféru celej akcie. Módny dom odmietol na predstavení kolekcie šetriť, pretože aj takýmto spôsobom mieni zabojovať o zákazníkov. Svojim klientom chcel naopak ukázať, že ani počas pandémie sa život nezastavil a aj napriek ťažkostiam im aspoň sprostredkovane pripravili exkluzívny zážitok z nových modelov.
Silné emócie v ťažkej dobe
Ďalším dôvodom bolo prenesenie emócií na fanúšikov módy. Zástupcovia značky Chanel si dobre uvedomujú, že ľudia môžu byť už z aktuálnej situácie unavení, frustrovaní a zle to vplýva na ich psychiku. Preto im túžili priniesť niečo pozitívne, čo by im vyčarilo úsmev na tvári a prenieslo na nich energiu typickú pre ich modely. Presne z tohto dôvodu sa rozhodli angažovať na prehliadku celý štáb, vďaka čomu dokázali odprezentovať stopercentný výkon.
Improvizované prehliadky v každej predajni
No to nie je všetko! Chanel pripravil pre priaznivcov aj ďalšie prekvapenie. Do každého zo svojich butikov sa pokúsili preniesť atmosféru nedávnej noblesnej akcie, aby si tak klienti vedeli lepšie predstaviť jednotlivé modely na modelkách a výber im uľahčili. V každej predajni bude na nich čakať pohodlné kreslo s občerstvením, ale aj kútik, ktorý vyzerá presne ako zo spomínaného zámku. Do rúk potom dostanú veľkú fotoknihu a z nej si zvolia kúsok, ktorý by si radi vyskúšali.