Michal Ostrožlík: "Uplynulý rok bol najlepší v mojom živote. A to úprimne, bez žiadnej nadsádzky."
03.04.2021 | Michal Ostrožlík | Danka Šoporová
Koronavírus potrápil mnohých z nás, podnikateľov vo vybraných sektoroch obzvlášť. Napriek tomu ani oni nestrácajú optimizmus a prichádzajú s novými nápadmi, ktoré im môžu pomôcť preklenúť toto náročné obdobie.
Výnimkou nie je ani Michal "Jerry" Ostrožlík, s ktorým sme sa porozprávali (nielen) o gastronómii.
Keď som vás kontaktovala e-mailom, nič nenasvedčovalo tomu, že sa venujete gastronómii. Je to zastierací manéver? :-)
Usudzujem asi, že sa opierate o samotný názov nášho podniku. (smiech) Niet divu a máte i pravdu, no ako sa vraví, veci nie sú vždy také, ako sa na prvý pohľad môžu zdať. Tak aj preto je to niekedy príjemné prekvapenie, že u tohto právnika vás právne úkony nečakajú. Skôr naopak – ide o potešenie kvalitným jedlom, nápojmi a celkovým dojmom súhry.
Mnohí ľudia v čase pandémie s podnikateľskými aktivitami týkajúcimi sa gastra končia, vo vašom prípade to neplatí. Čo vás motivuje, poháňa vpred aj v týchto ťažkých časoch?
Samotnou motiváciou je už záväzok, ktorý sme si pri tvorbe značky a vstupe na trh vytvorili voči našim zákazníkom. Vtedy nik z nás netušil, či príde nejaká kríza alebo nie. Preto by bolo alibistické utekať z boja ešte prv, než by sme začali bojovať. Motiváciou sú samotní ľudia, ako aj kolegovia –„rodina“, ktorou sme sa za tak krátky čas stali. Taktiež je to viera, že to, čo robíme, robíme dobre, od srdca a zlepšujeme sa každým jedným dňom. Vždy záleží od uhľa pohľadu, či vidíte pohár poloplný alebo poloprázdny. My sme v tejto situácií vsadili na uhoľ pohľadu, ktorý vidí pohár poloplný, bez ohľadu na fakt, aké podmienky samotný trh prináša.
Kto sú ľudia, ktorí vám aj v čase krízy ostávajú verní?
Sú to ľudia, ktorí pomohli značku rozbehnúť. Ľudia, ktorí z nás každodenným objednávaním a podporovaním predaja vytvorili stabilnú značku na trhu. A pochopiteľne každý jeden človek, ktorému nie je ľahostajná existencia gastronómie v jeho okolí. Vážime si pomoc, ktorá nás podporí, a tým udrží v tejto neľahkej situácií pri živote.
Povzbudzujete sa kolegovia z brandže navzájom, alebo konkurencia sa nezaprie?
Je zdravé vnímať konkurenciu, pretože tá vás poháňa vpred. Ale sám si nemyslím, že v období, v ktorom sa nachádzame, je správne posúvať energiu negatívnym smerom. Bez ohľadu na to, v akom odvetví, a tiež ako dlho podnikáme, všetkých by nás mala spájať skutočnosť, že nás to baví. Aby som však odpovedal na vašu otázku, nevnímam, že by sme si s konkurenciu hádzali polená pod nohy, skôr naopak. Snažíme sa vytvoriť súdržnosť a patriotizmus, ktorý k nášmu mestu nepochybne patrí.
Predsa len, nedá mi neopýtať sa. Aký bol posledný rok?
Najlepší v mojom živote. A to úprimne, bez žiadnej nadsádzky. Nepoviem, že bol najťažší, pretože sme to zvládli vďaka ľudom a vďaka podpore všetkých, ktorí nám držia palce. Tento rok sme sa uistili vtom, že na trhu máme svoje miesto. Dokázali sme sa postaviť čelom kríze, ktorú posledné roky nik nezažil. Nemali sme žiadny krízový plán, no jednotnosťou a priamym smerovaním sme sa uistili, že na trh patríme a zákazníci nám to svojou podporou i potvrdili.
Napriek ťažkým momentom nezaháľate a prichádzate s rôznymi novinkami. Podľa čoho ich pripravujete? Kedy prichádzajú tie najlepšie nápady / inšpirácie? Povedzme v čase (opätovnej) nádeje na zmenu, či naopak frustrácie?
Inovácia a proklientský prístup je naším základným hnacím pohonom pri tvorbe nových nápadov. Čo nám je inšpiráciou? Byť lepším, než včera. Popri novinkách, s ktorými vstupujeme na trh veľmi často, sa nestíhame sústrediť na frustráciu. Snažíme sa neustále skúšať niečo nové, aktívne sa hrať so zákazníkmi. S ľahkosťou, úsmevom a pozitívnym prístupom sa bude ľudom lepšie žiť.
Posvieťme si na aktuálnu novinku. Prečo práve vianočka?
Snažili sme sa nájsť produkt, ktorý by v ľuďoch opätovne vyvolal spomienky na detstvo a jednotne sme sa zhodli, že každý z nás si vianočku pamätal z detstva od babičky, v sobotňajšie ráno. Samotná láska, s ktorou babička pripravovala túto pochúťku, nám vyčarovala vždy úsmev na perách a osladila každý nový deň. A preto sme sa rozhodli takto hrdo pomenovať náš produkt - Pani Vianočka.
Čo vieme o histórii vianočky ako takej?
O samotnej vianočke tak, ako ju poznáme, sa prvá zmienka eviduje zo 16. storočia. Spočiatku ju piekli len cechoví remeselníci, až neskôr ľudia vo svojich príbytkoch. Zhotoviť vianočku nebolo nikdy jednoduché, preto sa pri príprave udržiavali rôzne zvyky. Napríklad, gazdinka ju mala pripravovať v bielej zástere a šatke, nesmela rozprávať, a pri kysnutí cesta mala vyskakovať vysoko do výšky. Určite každý zo zvykov mal niečo do seba, niektoré sme si osvojili i my, no viac zatiaľ neprezradím.
Sto ľudí, sto chutí...no predsa len, aká vianočka chutí najlepšie?
Ak patríte medzi tých, ktorí sladké chute príliš nemusia, určite siahnite po Pani Vianočke bez náplne. Môžete si vybrať tiež nutelovú alebo džemovú, prípadne spojenie oboch chutí. Musíme však pripomenúť, že i limitované edície Kinder čokolády majú na trhu veľký úspech.
Po akej vianočke ste zaznamenali najväčší dopyt?
Najväčší dopyt sme zaznamenali po nutelovej.
Koncentrujete sa zatiaľ výlučne na Trnavu a okolie? Ako zastrešujete dopyt aj z ďalších kútov Slovenska?
Hlavné pôsobenie máme centralizované na Trnavu, no snažíme sa dostať i na vedľajšie mestá. Na expanziu sa postupne pripravujeme. Veríme, že v blízkej dobe nás zákazníci nájdu aj za hranicami okresu.
Prezraďte nám tri suroviny, o ktorých možno nevieme, no nemali by sme na ne pri príprave dokonalej vianočky zabúdať?
Zaručené ingrediencie, ktoré idú do prípravy Pani Vianočky, sú cukor, srdce a múka.
Stretli ste sa už s netypickou požiadavkou?
Zatiaľ počúvame trh a snažíme sa v ľuďoch vzbudiť nové chute, ktoré sú spojené so spoznávaním našej sladkej delikatesy. Takže sa tešíme na všetky netradičné obednávky. Ľudia, nebojte sa experimentovať! :-)
Tak či onak, ide o pochúťku, ktorá je nerozlučne spätá s Veľkou nocou. Čo pre vás osobne znamenajú tieto sviatky?
Sviatky spojené s Veľkou Nocou u mňa od detstva evokujú nádej a vieru v to, že Láska /Boh/ všetko dokáže a vždy pri nás stojí. Preto sme radi, že Pani Vianočka má svoj vstup na trh v tomto nádhernom období a ľudia ju prijali ako súčasť sviatkov jari.
Bude vianočka kúskom, ktorý nebude chýbať ani na vašom sviatočnom stole?
K tomuto jednoznačne patrí odpoveď, že bez nej si už svoj život ani len neviem predstaviť. Verím, že takýto pohľad budú mať viacerí ľudia a nakoniec sa z nej stane tradičná pochutina pri rôznych udalostiach.
Zdroj foto: U právnika
Parádnu Pani Vianočku nájdete aj TU.